Algemeen
De module Beeldbellen stelt je in staat via het eigen Jouw Omgeving-account een beveiligd videogesprek te voeren met je cliënten en andere personen, zoals je collega's.
Deze module is een aanvullend onderdeel van Jouw Omgeving en wordt niet door alle zorginstellingen afgenomen.
Een beeldbelgesprek starten
- Ga naar Beeldbellen in het menu. Je wordt doorgestuurd naar de Beeldbel-omgeving.
- Ga hier akkoord met de privacyverklaring.
- Klik op Afspraak toevoegen om een nieuw gesprek (consult) te starten.
- Kies Snelconsult.
- Vul het e-mailadres in van de persoon of personen met wie je wilt bellen en klik op Start consult. Er wordt direct een uitnodigingsmail verzonden en de Spreekkamer wordt automatisch geopend. Zodra de uitgenodigde perso(o)n(en) de uitnodiging via e-mail hebben geaccepteerd, komen ze in de Spreekkamer terecht en kan het beeldbellen beginnen.
Vaker voorkomende vragen, problemen en oplossingen
- Welke browsers worden ondersteund?
- Beeldbellen werkt in de moderne recente browsers zoals Chrome, Firefox en Safari.
- We raden het gebruik van Internet Explorer af.
- Beeldbellen binnen een Citrix-omgeving (of een andersoortige werkomgeving)
- Oudere versies van Citrix kunnen ervoor zorgen dat Beeldbellen niet of niet optimaal functioneert.
- Werk je binnen een werkomgeving? Log dan buiten de werkomgeving in op Jouw Omgeving vóór je gaat Beeldbellen.
- Ik heb last van een gekantelde weergave.
- Dit wordt meestal veroorzaakt doordat het automatisch draaien van het scherm vergrendeld is op de telefoon of tablet die je gebruikt.
- Controleer de instellingen van je apparaat.
- Ik krijg geen beeld en/of geluid, of er wordt een wit scherm getoond
- Dit kan door meerdere dingen worden veroorzaakt:
- De webcam en/of microfoon staat niet aan. Vanuit de spreekkamer kun je via onderstaande balk controleren of de webcam aanstaat (in dit voorbeeld staan de webcam en microfoon aan):
- Er staat nog een oud consult open. Navigeer naar je dashboard en controleer bij Actieve consulten of er nog een consult openstaat. Klik op Beëindig om deze af te sluiten en start het nieuwe consult weer op.
- Het gebruik van de camera en/of microfoon is geblokkeerd op je apparaat. Hiervoor dien je de instellingen van je apparaat aan te passen.
- De internetverbinding is niet goed. Via de knop Hardware testen kun je controleren of de verbindingskwaliteit en bandbreedte van het netwerk volstaan.
Werk eventueel met een internetkabel in het apparaat of gebruik 4G in plaats van Wifi. - De webcam en/of microfoon staat nog aan vanuit een ander programma (bijvoorbeeld Skype). Sluit het andere programma en probeer het opnieuw.
- De webcam en/of microfoon staat niet aan. Vanuit de spreekkamer kun je via onderstaande balk controleren of de webcam aanstaat (in dit voorbeeld staan de webcam en microfoon aan):
- Dit kan door meerdere dingen worden veroorzaakt: